Care-i treaba cu millennials

Văd un trend care se amplifică tot mai mult. Nu înțeleg care-i treaba cu millennials și generația y. Adică în principiu ei sunt cei care se bucură că au trecut bacu’, când pe vremea mea dacă luai 8 era o rușine.  Pff….mi-e milă de angajatorii zilelor noastre.

Dacă este să lansezi un produs pentru tineri, îi cataloghezi imediat în millennials. Și iac-așa ai făcut o reclamă cu bărboși, hipstereală, converși, fete boeme și multă refulare. Avem în cazul de față două produse: bere și net. Ambele pe același target. Însă modalitatea de punere în scena a curentului millennials este total opus între cele două spoturi.

Netliberare – Telekom

Telekom are niște scăpări tot mai dese de abordare a vibe-ului din reclamele lor. Mie cel puțin, mi se pare că vrea să ne ia la bătaie cu cartelele alea de net sau ce sunt. Da, mesajul e puternic, libertate, netliberare…dar pe mine tonalitatea, textul și vizualul mă agasează maxim. Aproape mă sperie. “Libertatea ne atrage ca un magnet, de aceea punem egal între libertate și net”. Serios? De parcă ieșitul la proteste în iarnă s-a cauzat datorită Facebook-ului.. Ai noștri și fără Facebook au făcut revoluție.

Ia vedeți mai jos despre ce vorbesc (I know…right?:)) Un pic prea dramatic pentru gustul meu. Sincer, aș vrea eu ca tinerii din ziua de azi să fie ca cei din imagine, exuberanți, entuziaști, cu putere de schimbare, și mai ales fără preconcepții…dar perioada hippie a trecut de mult și nici în jurul focului nu se mai adună străini să cânte la chitară.

Ciuc – În direct din lumea nouă

Același mesaj puternic, dar care ma face să zâmbesc și mă binedispune pentru că e exprimat altfel, este cel din reclama Ciuc, unde oamenii sunt mai relaxați, cu un iz ușor melancolic și cu îndemnul la Shazam pentru o lume mai bună, nu…netliberare. :) Mai lesne să dau un shazam să învăț și eu versurile din folclorul muzical comunist decât să mă lupt pentru libertate (care până la urmă e un concept abstract  ce nu o să îl înțeleg decât atunci când mi se va lua.)

Mai puțină ipocrizie, mai puțină dramă, mai mult firesc și totul va fi bine. Don’t try too hard! Felicitări Ciuc pentru rebranding-ul de comunicare.

Ai dat cu Shazam? ;)

 



Lasă un răspuns