Despre publicitatea pro bono. Iată cum se face

Industria publicității din România a întâmpinat suișuri și coborâșuri pentru că încă nu suntem obișnuiți să alocăm bugete separate pentru promovarea produselor noastre. Iar bugetele mici în publicitate nasc dezastre mari în societate.

Și totuși, iată un exemplu cum că se poate face o acțiune memorabilă fără un buget mare, atâta timp cât agenția este dornică să îndrepte un aspect al comunității noastre: lipsa de culturalizare.

Atâta timp cât sălile de cinema sunt pline, iar  în paralel sala de la Operă e goală, înseamnă că undeva este o problemă. Poate e o chestiune de gusturi, sau poate pur și simplu oamenii nu au avut ocazia sa vadă dacă opera ar putea să le placă și să o aleagă în defavoarea unei seri la cinema.

collagedocea2-cover-800foto: iqads.ro

Niște băieți de la o agenție de publicitate din Cluj, Heraldist, au luat Opera Națională Română, și au resuscitat-o. I-au tras un logo nou și și-au stabilit un plan ambițios: acela de a aduce cât mai mulți oameni la operă.  Iar cum publicul lor se afla în cinematografe  au decis să se ducă direct la ei.  Ce s-a întâmplat acolo a devenit viral, tinerii au savurat o cearta “live” între 2 tenori, urmată de o invitație simpatică la Operă.  Reacția publicului a fost foarte încurajatoare, și cine știe, dacă 1% din cei prezenți vor merge la Operă, este o dovadă că se poate.

 video:  iqads.ro

Campania cu Opera Română este prima care se bucură de sprijinul unei agenții de publicitate pro bono. Asta pentru că  în Cluj se poate face publicitate fără a fi intrusiv sau vânător de profit. Pentru că până la urmă, dacă ai resursele necesare să dai ceva comunității în care trăiești, fă-o frumos,  responsabil și memorabil.

Sper ca aceste tipuri de proiecte să devină bune practici pentru toate agențiile din țară.

Din nou s-a demonstrat că Clujul e fruntea!

 



One Response

  • In primul rand Opera Nationala din Cluj-Napoca exista cu mult inaintea acestui filmulet, salile sunt pline de mult si asta o demonstreaza vanzarile de bilete si chiar mai mult Piata Unirii care in fiecare an de cand Opera iese in strada este plina de oameni de toate varstele. Campania celor de la Heraldist nu este o idee rea insa nu aceasta campanie a adus Opera din Cluj la nivelul la care a ajuns astazi. Personal am vazut acest filmulet recent, iar salile la Opera sunt pline de tineri dornici sa cunoasca Opera si sa se bucure de muzica de calitate de cel putin 1 an de cand eu sunt voluntara si particip des la reprezentatii… Atat oamenii de pe scena cat si oamenii din spatele scenei sunt extrem de valorosi si depun eforturi fenomenale la fiecare spectacol si e pacat sa se atribuiasca succesul actual al Operei unui scurt metraj care la urma urmei nici macar nu simbolizeaza intru totul ceea ce simbolizeaza Opera si ceea ce doresc spectacolele sa transmita…

Lasă un răspuns