Facebook în impas creativ?

Cât de trist este să constaţi că nu mai există originalitate, ci totul parcă se reinventează? Aproape la fel de trist ca atunci când vezi nişte emojis (sau emoticoane li se zicea pe vremea mea)  lângă butonul Like de la Facebook care parcă le-ai mai văzut pe undeva şi inainte….a da, pe yahoo messenger (ce vremuri..) şi pentru cei mai tineri, WhatsApp.

Feţele alea galbene ce exprimă diverse stări au fost o revelaţie în lumea cibernetică şi ne-au scutit, pe noi, ca omenire, de nevoia de a ne exprima prin propoziţii scrise. Şi atunci când nu mai scrii, nici cu vorbitul nu ajungi să stai mai bine. Încearcă să porţi o conversaţie cu o puştoaică de 16 ani şi o să constaţi ca primează mai mult o comunicare…nonverbală.

emoji

 

Tot din gama “noutăţilor” Facebook a lansat, în urma cu ceva timp,  poza de profil tip..video. Mai exact, în loc de poza de profil, postezi un video ca “poză de profil”. Deşi comunicată cu mare tam-tam, chestia nu a prea prins. Adică cine şi-ar pune la profil un scurt video făcând ceva? Aceste bucle de video aparţin celor de la Vine, care sunt pe val chiar şi acum….aşa că Facebook, nu te comporta ca şi când tu ai dat tonul pe video.

Create, Discover and Share on Gfycat

Dacă te ceartă şeful că stai pe Facebook  în timpul orelor de lucru, nu mai trebuie să îţi faci griji. Data viitoare, dacă te prinde, îi spui că e vorba de Facebook at Work, şi o să te lase în pace, pt că Facebook at Work e varianta profesională a site-ului de socializare.

Acum ai acoperirea perfectă să mai tragi de timp, mai ales că poţi naviga de pe contul companiei tale şi poţi  să-i spui şefului că studiezi noi oportunităţi din domeniul corporativ.

Vorba fie între noi, cred că Facebook , când a aflat că LinkedIn are o cifra de afaceri de aproximativ 6 miliarde de dolari pe an, a văzut doar asta :

sticker,220x200-pad,220x200,ffffff.u3

Singura problemă ar fi că LinkedIn o face mult mai bine, şi tot ce urmează după, o să fie inevitabil comparat cu ei. Aşa că nu mai lipseşte decât ca Facebook să lanseze un InstaFacebook şi le-a încercat pe toate…sau le-a eşuat pe toate…

Lăsând cinismul la o parte, nu vreau să fiu rea, aşa ca am să îi dau Cezarului ce-i al Cezarului. Fenomenul SELFIE a scuturat din încheieturi toată social media, şi Facebook are tot meritul pentru asta. Morala, atâta vreme cât eşti original sau primul, eşti pe drumul cel bun. Imitaţiile sunt low.



Lasă un răspuns