Golden drum, Grand prix, Gândul. 3 într-o barcă

Festivalul Internaţional Golden Drum este la fel de important pentru advertiseri ca Festivalul de la Cannes pentru actori. Trag nădejde că  această comparaţie este mai mult decât edificatoare, aşa că voi trece direct la subiect sărind peste ce e Golden Drum şi ce se întâmplă acolo.

Încep cu o campanie digitală care le-a adus celor de la GMP Advertising  şi de  la  WEBSTYLER un Grand Prix, la ediţia din octombrie anul acesta. Curajul şi abordarea inteligentă nu s-au lăsat neremarcate de juriul din cadrul Festivalului Internaţional Golden Drum. Mesajul campaniei a fost: Why don’t you come over?

Totul a început  în Marea Britanie unde, cotidianul The Guardian, la iniţiativa Guvernului Britanic de a iniţia campania “Nu veniţi în Anglia”,  şi-a invitat cititorii să contribuie cu mesaje de descurajare a românilor de munci şi a locui în UK.  Campania a fost targetată pe români şi pe bulgari. Ce a ieşit:

BRIT  come here uk-yuk

Ca provocare, cotidianul nostru naţional, tot cu G, Gîndul (gandul.info), a răspuns  cu mult umor, prin campania dezvoltată de GMP Advertising şi Webstyler: Why don’t you come over? Copywritingul a fost foarte bine Gândit şi în principiu s-a axat pe diferenţele dintre cultura românească faţă de cea britanică, diferenţe care nu sunt neaparat defectuase, cum ar gândi majoritatea străinilor. Cu ocazia asta britanicii au avut ocazia să guste puţin din ironia şi umorul românesc. Ce a ieşit:

Concept 1: Frumuseţea Româncelor

Gandul 1

We may not like Britain, but you will love Romania

Why don’t you come over?

“Transfăgărăşanul este cea mai frumoasă şosea din lume” Top Gear

G2

“Endorser” Prinţul Charles & Harry

G3

“Berea noastră la halbă e mai ieftina decât apa voastră îmbuteliată”

g5

Mâncare bună şi diversificată

g6

Campania practic a îndemnat englezii să testeze pe pielea lor cum  e în România şi să descopere lucrurile care pe noi ne fac să ne simţim mândri că suntem români. Au fost jurnalişti englezi care au răspuns provocării şi chiar au venit în România să vadă pe pielea lor dacă mesajele sunt reale. E lesne de înţeles că imaginea României s-a schimbat radical în presa regală. Apoi a urmat şi Financial Times, Associated Press, BBC News, Huffington Post, Reuters, ZDF, Daily Mirror, The Independent, El Mundo, The World şi BBD Lincolnshire.

Şi pentru că la război e bine să mergi cu o oaste cât mai mare, Gândul a iniţiat o aplicaţie pe facebook prin care oricine putea genera mesaje pe care să le posteze mai apoi pe wall. Mii de români au creat mesaje prin care invitau britanicii în ţara lor.

Acum, the Guardian are o secţiune specială, guardianwittness unde îşi schimbă tonul şi invită românii să împărtăşească fotografii şi gânduri care nu i-ar face niciodată să părăsească România. Acum şi prinţul Charles este mare admirator al României şi alege să îşi petreacă aici vacanţele în micul lui conac. Închei maiestuos cu 3 concepte: Golden Drum, Grand Prix,  Gândul.

g7

Photo Credits:

www.gândul.info

 

 



3 Responses

  • Frumos scris si felicitari pentru subiectul ales, o campanie cu care merita sa ne mandrim!!

  • ma bucur ca am putut sa le dam o lectie britanicilor.
    sint convinsa ca tu esti mult mai informata decit mine referitor la acest subiect. daca este asa, si am creat o anumita “stare de spirit” in lumea presei, si in rindurile profesionistilor, nota bene , pentru noi, si pentru cei care au avut acesta initiativa.
    si bineinteles tie, felicitari, ca te-ai “aplecat ” asupra acestui subiect, pe care, poate, multi l-au tratat cu superficialitate si nu l-au consemnat.
    deci: esti mindra ca esti romanca, si eu sint la fel.
    cu siguranta, nici altii nu sint mai buni ca noi, chiar daca se spun si se scriu in general lucruri defaimitoare la adresa Romaniei.

  • Nu s-a schimbat nimic in bine in ceea ce priveste imaginea romanilor..din contra zilnic sunt scrise reportaje la adresa noastra… ca cersim… ca in Romania o ducem greu… ca venim sa cerem bani de la guvernul britanic. II prima data cand citesc despre initiativa asta si crede-ma zilnic citesc ziarele, cat despre jurnalisti englezi lauda adresata romanilor este ceva de le lipseste din articole.

Lasă un răspuns