Insta-stories for life!

Activity-indicator-3-740x448 Am observat că mai nou, sunt o mare fană a Instagramului în detrimentul Facebook- ului. Am senzația ca Facebook-ul nu asigură un content foarte bun, iar Instagramul este luat cu asalt de companii pentru a-și promova produsele într-un mod cool, ceea ce ma face să rămân mai mult timp ancorată pe această platformă.

Nu știu ce se întâmplă însă de o bună bucată de vreme cu Instagram-ul, dar cel puțin la mine observ că se blochează insta-stories ceea ce e foarte enervant :(. “Rutina” mea de dimineață implică vizionarea insta-stories-urilor din lista mea în timp ce mă spăl pe dinți sau mă machiez și întotdeauna m-am întrebat, mai ales pentru cei care câștigă din social media, cum își “măsoară” traficul de pe insta-stories.

Recunosc, eu poate sunt un consumator atipic al Instagramului și efectiv mi-e lene uneori să dau scroll, mai degrabă prefer să las instastories-urile să ruleze fie că le urmăresc cap coadă sau nu. Ai să râzi dar insta-stories-urile sunt mult mai populare decât pozele și tind să aibă mai multe vizualizări decât like-urile pozelor de pe instagram.

Deci, cum se analizează aceste insta-stories? În primul rând cei/cele care fac bani din numărul de vizualizări știu că acele insight-uri le obții din Google Analytics. Există două metrici care trebuie urmărite dar sunt greu de tradus în contextul traficului online: reach – vizualizări sau public atins și impressions – impresii.

Care este diferența dintre reach si impressions? Reach – este numărul de oameni care au văzut Insta- story-ul și apare la baza videoului sub forma unui ochi, pe când impressions reprezintă frecvența cu care story-ul a fost vizualizat. Întotdeauna reach-ul sau numărul de oameni care au văzut insta-story-ul este mai mic decât frecvența vizualizării acestuia. Adică poți să vezi un stry de mai multe ori într-o zi, și atunci automat se va depăși reach-ul din ziua respectivă.

Chestia mișto la insta-stories este că, deși e o treabă efemeră, sunt companii/fashion bloggeri care investesc în insta-stories și folosesc ustensile de măsurare a traficului pentru că au înțeles că lumea e comodă și preferă să vadă un insta-story decât să dea scroll, acolo unde contextul o cere.

Ce nu știam este că, cu cât ai mai mulți followers pe Instagram, cu atât reach-ul insta-stories-urilor va fi mai …MIC. Adică cu cât ai mai mulți fani pe Insta cu atât rata lor de engagement (implicare) va scădea, si automat reach-ul și impresiile.

Acum, făcând următoarea comparație, începe să mi se pară cât de cât logic…în ideea în care am un acvariu cu 100 de pești și arunc o momeală și nu toți o să prindă de ea, ceea ce nu e tot una ca atunci când aș avea doar 5 pești iar șansele de a vede momeala și de a ajunge la ea sunt mai mari.

Facând această paranteză, pot să concluzionez că eu am o rată de engagement pe Insta mult mai mare decât a lui Kim Kardashian, care din 109,3 milioane de followers doar 1,97% sunt activi (engagement).

Cum se calculează acest engagement? (Exemplificare pe cazul meu).

Notează numărul de like-uri și commenturi de la ultima ta postare. Eu am 40 de like-uri. Se împarte la numărul total de followers și se înmulțește cu 100.

40/336*100 = 11,9

Rată de engagement: 11,9%

Basically, I kicked your ass, Kim.

Acum, că am stabilit și asta, pot să dorm mai bine noaptea.

Photo Credit: wccftech.com

 



Lasă un răspuns