SEO sau vânzătorul de cuvinte (1)

În ziua de azi toată lumea are blog.

Există două tipuri de bloggeri: cei care spun poveşti şi cei care spun…conţinut.

Cei care spun poveşti sunt aceia care îşi relatează viaţa pe blog. Scriu despre  vacanţe, cu ce se îmbracă sau cum au fost abordaţi la club. În principiu, nu rămâi cu mare lucru.

Apoi sunt ceilalţi, care se concentrează pe conţinut, adică pe informaţie relevantă/utilă pentru cititor dintr-un anumit domeniu. Poţi citi despre cele mai mari eşecuri ale unor brand-uri renumite, dacă te interesează domeniul, sau cum să generezi trafic pe blogul tău.  Vă las pe voi să vă gândiţi cam din ce categorie face parte blogul meu.

Dacă tot veni vorba de trafic, treaba asta nu este una foarte simplă. Nu poţi să scrii un articol şi să aştepţi să intre lumea să îl citească. Bine bine, o să spuneţi că îl distribuţi pe reţelele sociale. Fair enough, dar dacă cititorul stă 3 secunde pe blogul tău, constată că nu îi place, după care iese, lucrul ăsta nu va fi foarte bine perceput de către the God of Internet, Google.

Şi atunci ne întoarcem tot la conţinut, pentru că a fii blogger nu înseamnă să fii cool, ci să ai cunoştinţe în content marketing şi SEO.

Dacă îţi plac pisicile şi te-ai gândit să faci un blog unde să postezi poze cu ele din când în când, fără a fi preocupat de a genera trafic şi conţinut, este excelent. Deja ai câştigat. Ce te faci când ai un blog pe care vrei să îl creşti?

Blogging-for-Business-The-Ultimate-Guide

1. Nu este suficient doar să scrii. Contează CE scrii. Aici merge foarte bine exemplul cu social media. A lucra în social media nu implică a sta toată ziua pe facebook şi a posta mesaje cu bună dimineaţa şi poze cu căni de cafea. Implică tehnici de angajament social, call to action, campanii foarte bine targetate pe anumiţi parametri şi dacă la sfârşitul zilei nu ai atras x persoane cu un LIKE/Share sau commenturi, s-a cam zis cu tine.

2. Un blogger bun nu găseşti pe toate gardurile. Tocmai din acest motiv americanii diferenţiază bloggerii de publisheri. Bloggeri sunt cei care au un blog şi foarte bine fac, publisherii sunt cei care integrează tehnici de Search Engine Optimization (SEO) în conţinutul lor.

De ce fac asta? Pentru o mai bună vizibilitate a articolului în motoarele de căutare. Am făcut un test, şi am scris sintagma „copii clienti zahăr” pe google, iar articolul meu precedent a apărut pe primul loc, urmat de www.organicbaby.ro şi www.comenzi.farmaciaTei.ro.

3. Specialistul SEO este un „vânzător” al cuvintelor. Problema este că cererea pentru aceşti vânzători este mai mare decât oferta. Chiar şi in New York sau Los Angeles unde industria explodează în tehnologie şi inovaţie găseşti foarte greu experimentaţi în SEO. În Alba Iulia să găseşti un SEO publisher e ca şi cum ai găsi un ..unicorn.

4. Dacă tot ai un blog, şi dacă mai este şi pe WordPress, pune mâna şi învaţă cum să scrii „Google Friendly”. Şi orice ai face, conţinutul tău trebuie să fie original, pentru că şi Ponta a plagiat şi tu nu eşti Ponta să scapi basma curată. Google te penalizează atât de rău încât dacă ai avea o afacere pe acel site s-ar putea să dai faliment.

5. Recunosc, nu este un vis când clientul tău spune că vizitele de pe site-ul său trebuie să-i aducă venituri, nu doar good rankings. Dar este un vis devenit realitate când reuşeşti să vinzi prin cuvintele atent alese de pe site-ul acela, şi astfel foloseşti interenetul ca o legătură între business şi consumator.

6. Marketerii B2B (Business2Business) care deţin bloguri generează cu 67% mai mult trafic pe lună decât cei care nu au blog. La fel se ântâmplă şi cu companiile B2C (Business2Consumer) care generează 88% mai mult trafic decât cele fără blog.

Unilever de exemplu are o secţiune de ştiri pe site-ul companiei integrate foarte bine cu Twitter pentru a sparge gheaţa dintre companie-consumator şi a invita la dezbatere. Local, în Cluj avem un exemplu de bună practică a unui restaurant care păstrează legătura cu clienţii prin newsletter-uri cu articole amuzante, promoţii şi noutăţi culinare. La prima vedere, nu ai crede că este un site al unui restaurant—> Apartament1Bistro.

Chiar dacă am scris vreo 10 paragrafe, simt că nu am spus nimic. Ca iniţiere în subiect merge, dar cum iţele SEO-ului sunt încurcate şi foarte complexe, voi reveni în următoarea postare cu SEO tips (fără tricks) la cum să îţi „vinzi” mai bine conţinutul blogului tău.

Nu sunt vreo expertă, aşa că am să vorbesc cu cuvintele mele şi pe ce am încercat până acum. Dacă oricum îţi place să scrii şi postarea mea te-a convins să îi dai blogului tău un scop şi să devii un „vânzător de cuvinte” nu uita: Conţinutul este cel mai important!

SEO

Foto: sunshinecoastseo.com, tweakyourbiz.com

 

1 comments On SEO sau vânzătorul de cuvinte (1)

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.