Top reclame romanesti deranjant de misogine

Publicitatea romaneasca este paradoxala. Pe de o parte, se manifesta tot mai pregnant in digital, totul devine interactiv,  unde creatia renaste sub mottoul „Art, Copy & Code” iar pe de alta parte, publicitatea inca ramane la un nivel rudimentar, prin prisma abordarii rolului femeii in societate.

Inca mai vad reclame cu femeia-gospodina, femeia-obiect, femeia-sofer-prost, cu ipostaze rupte parca din anii ’50, ce nu isi mai gasesc rostul intr-o societate care se crede evolutiva.

3020332-slide-750-un-04

O parte din reclamele de secol XXI  le-am afisat mai jos, iar voua nu va ramane decat sa faceti un exercitiu de imaginatie si sa transpuneti imaginile cu 50 de ani in spate, ca tot aia e.

Prima reclama care ma scoate din sarite este cea de la Nurofen. Iata cum toata famila, inclusiv stalpul familiei, tatal, se agata de saraca femeie cand il loveste boala. Si ca si cum asta nu ar fi destul, femeia este si ea racita, insa ei nimeni nu ii poarta de grija. Foarte grafica este si partea in care efectiv toata familia se agata de ea, si ea se tareste cu greu spre dulapul de medicamente ca sa le prepare leacurile.

Agentia care a creat spotul a mizat pe niste idei preconcepute cum ca femeia trebuie sa le faca pe toate in casa. Si mai mult decat atat, ea nu merita sa stea in pat cand e racita, pentru ca nimeni nu o menajeaza. Din pacate, nu e fictiune…daca ne uitam cu un binoclu pe ferestrele din casele romanilor o sa observam ca scenariul penibilo-ridicol al reclamei este defapt realitate.

Inca o bila neagra pentru Nurofen este faptul ca spotul sugereaza automedicamentatia, si care, conform Ghidului pentru evaluarea publicitatii medicamentelor de uz uman, este o practica gresita. Este si o lege care sustine ca „publicitatea pentru medicamente destinata publicului larg nu trebuie sa contina nici un material care: a) sa dea impresia ca o consultatie medicala sau o interventie chirurgicala nu este necesara, in special prin oferirea unor sugestii de diagnostic sau de tratament la distanta;”

Spot ASIROM RCA: Total abuziva si daunatoare imaginii femeii.

Spot FACSONAL: Aceeasi poveste, mamica mereu atenta la cei dragi cand nu se simt bine, dar pe ea cand o doare capul nu o ajuta nimeni cu o vorba buna, sau o pastila de Facsonal, asa ca se trateaza singura, si noroc ca medicamentul si-a facut efectul repejor ca ea sa se poata intoarce in bucatarie sa puna panzul pe masa.

 

La reclama de mai jos iti dau un sfat: nu te grabi sa judeci:

 

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.