Cu totii am citit articole gen : 5 pasi pentru a fii un blogger de succes, sau 10, sau poate 30, si cu toate asta am realizat ca nici cel mai de succes blogger nu a respectat toti pasii ca la carte. Motiv pentru care tocmai pentru asta sunt cei mai cititi bloggeri.
1.Trebuie sa fii responsabil pentru ceea ce scrii. Serios, cati dintre bloggeri sunt responsabili cand isi dau cu parerea despre x, sau y/ Cati verifica informatia sau privesc datele si din perspectiva celuilalt? Cati verifica faptele si stiu ca ceea ce distribuie este 100% corect? A fii blogger, in Romania cel putin, este sinonim cu un jurnalist prost care hiperbolizeaza fapte si evenimente, poate chiar minte, doar pentru a atrage senzational si a avea cati mai multi cititori.
Subiectele blogului meu sunt exact despre perspectiva mea asupra unor fapte. Informatiile pe care eu le transmit le fac sa fie senzationale pentru ca altfel ar ramane doar niste texte descriptive…si plictisitoare. Prin filtrul meu, personal, vorbesc despre impactul unor reclame, noutati in social media sau orice alt subiect legat de comunicare si imagine. Da, cand scrii despre fapte sociale (ex: Incendiul Colectiv) verifica-ti informatia din mai multe surse, pentru ca textul tau poate influenta anumiti cititori. Dar daca scrii despre ce scriu si eu, fii creativ in abordare. Deci nu fiti creativi in abordare si nu cautati senzationalul…la subiectele sensibile.
2.Trebuie sa creezi interactiune. Inca un lucru pe care blogul meu nu il are (prea mult). Interactiunea este data prin comentariile ce se nasc de pe urma postarilor tale. Iar eu cum scriu despre subiecte pe nisa de marketing, relevante doar pentru o mica parte din populatie, normal ca eu nu o sa creez polemici. Probabil daca as crie despre Las Fierbinti as genera interactiune cu un public mai larg. Nu faceti ca mine, scrieti despre Las Fierbinti.
3 Scrie des! Este foarte important sa creezi un flux de informatie cu care cititorul tau sa fie obisnuit. Daca stie ca postezi cam de 7 ori intr-o saptamana, va intra cam o data pe zi sau de 2 ori sa iti citeasca noua postare…Dar daca vede ca postezi din an in pasti, se dezobisnuiteste din a „verifica”. You must train your audience when to find you. Deci, nu faceti ca mine. Scrie des si scurt. Cu cat articolele sunt mai concentrate, cu atat mai repede raman in mintea cititorului.
4. Inca o greseala pe care deseori o repet, bag cuvinte in engleza. Chiar daca suna mai bine in engleza , trebuie sa vorbesti pe limba audientei tale. Daca scrii in engleza, faci un articol intreg si in paralel o varinta in romana, ca sa nu iti piezi cealalta audienta. Deci nu faceti ca mine: scoateti-va engleza din cap atunci cand scrieti.
Voi ce gresheli facetzi in blogging shi continuati cu incapatzanare sa perseveratzi in ele? 🙂
sursa foto:oliviacuisine.com