Cum „shopping-uiesc” bărbaţii?

V-aţi întrebat vreodată care e relaţia bărbaţilor din România cu shopping-ul? Răspunsul e unul relativ simplu. Nici una.Când spui bărbaţi şi shopping e ca atunci când vezi o piţipoancă ce merge la solar iarna. It just doesn’t work. Pe scurt…nu forţa anotimpurile sau natura umană.

Atunci când un bărbat este prezent la shopping trebuie să faci următoarele:

Research: uită-te mai bine în jur, este sigur cu prietena lui, care de altfel nu l-a târât după ea că mai vrea o părere. Nu ştiu de fapt de ce ni-i luăm cu noi, dar e bine că ne cară plasele.

Înţelegere: Mai ştii că la grădiniţă când erai pedepsit trebuia „să stai la colţ”? Aceeaşi imagine mă loveşte când văd un bărbat stând în faţa magazinului, pe o bancă sau rezemat de uşa de la intrare. E şi asta e formă de pedeapsă nu? N-am văzut încă în România un fel de cameră de refugiu de gaming, plasat în fiecare mall. Facem o petiţie? ;))

Lăsând la o parte umbra de feministă ce reiese de aici, ţin să vă anunţ că eu nu sunt adepta acestei practici. Pur şi simplu nu văd relevanţa de a merge cu iubitul tău la shopping. Atunci când un bărbat este întâlnit în acest ambient ar trebui eliminat pentru sănătatea lui şi a ei.

Simpaticii de la Smark KnowHow s-au gândit să facă o conferinţă pe tema asta, intitulată Marketing For Men. Este la prima ediţie, fiind primul eveniment din ţară dedicat exclusiv înţelegerii consumatorului masculin.

shopping

Aş vrea să particip şi eu să înţeleg de exemplu de ce dacă ai un tricou albastru, nu mai e nevoie să îţi iei altul albastru pentru că cine dracu ar avea nevoie de 2 tricouri albastre? De ce este o corvoadă să îţi cumperi un costum că săptămâna viitoare tre’ să  mergi la o nuntă? De ce nu le plac cravatele şi moda pantalonilor pană? Şi nu…adidaşii nu merg cu orice!

Dezbaterile vor fi susţinute de oameni deştepţi, mai ales bărbaţi ( Lazlo Nagy de la stilmasculin.ro, Cezar Ionescu-Domni de România) şi mulţi alţii, dar şi femei care vor încerca să răspundă care este relaţia barbatului cum shopping-ul şi cum este influenţat marketingul pe fondul identificării creşterii cumpărăturilor online de către femei. Tema mi se pare cel puţin interesantă şi plină de insight-uri pentru cei care şi-au îndreptat până acum eforturile de marketing doar către femei.

Mai multe detalii aflaţi pe knowhow.smark.ro.

Photo credits: knowhow.smark.ro



8 Responses

  • Ori tu, ori „simpaticii de la Smark KnowHow” sunt un pic sexisti.
    De ce „dacă ai un tricou albastru, nu mai e nevoie să îţi iei altul albastru”?
    Mi se pare ca nu a prea nimerit aici decat tipologia barbatului cu burta care dupa job vrea meciuri, mici si multa bere. Alte interese nu are. Cam exact ceea ce expune o reclama la bere.
    Si totusi sunt tot mai multi tineri care au grija de aspectul lor si pierd vremea la „shopping” – ce-i drept, nu o fac in fiecare zi la fel ca „piţipoanca ce merge la solar iarna” (care isi pierde tot timpul printre „haine de firma”).
    Sa inteleg ca motivul pentru care nu poti agata cand mergi la shopping e pentru ca el „este sigur cu prietena lui”?

    • Codruţ, nu e cazul meu şi nici al lor. Cred că tocmai de aceea barbaţii sunt pentru prima dată în atenţia cercetătorilor de marketing pe obiceiurile lor de a cumpăra. Scopul este să identifice multiple tipologii din segmentul acesta. Eu nu am făcut decât să descriu, sumar, o tipologie. Oricum, eu nu mă lovesc pe stradă de bărbaţi bine îmbrăcaţi ca pe străzile din Paris sau Milano, deşi îmi doresc să ajung să văd în jurul meu bun gust şi eleganţă cu măsură. Este o chestiune de cultură, obiceiuri şi anturaj.

    • Codrut, trebuie sa recunoastem ca vorbind si de barbatii care au simtul bunului gust bine dezvoltat si se imbraca bine, ci nu numai de” barbatul cu burta care dupa job vrea meciuri, mici si multa bere” , barbatii tin sa isi cumpere mai multe tricouri/camasi exact la fel sau daca nu oricum care seamana foarte mult cu ce au deja acasa :p Din pacate (si spun din pacate pentru ca pentru mine e ceva ingrozitor) exista barbati care merg la solar, saloane de infrumusetare, epilat etc. mult mai des decat chiar si cea mai pitipoanca dintre pitipoance. Majoritatea barbatilor, cel putin din Romania, asta isi doresc sa vada pe strada, deci nu sunt nici ele de invinuit. O vorba , citat (nu stiu exact cum sa o numesc ) care mie imi place foarte mult spune asa „FEMEIA OBISNUITA AR PREFERA SA FIE FRUMOASA DECAT INTELIGENTA, DEOARECE BARBATUL OBISNUIT VEDE MAI BINE DECAT GANDESTE” 😛

  • Bogdana, tre’ sa-ţi repari şi diacriticele.

    • Ah, si eu cand merg la shopping imi iau prietena cu mine. Ultima oara mi-a gasit cei mai faini skateri. ^_^

      Viva la revolución!

  • De multe ori nici nu e nevoie sa merg la shopping. Prietena mea imi face foarte des surprize placute in acest sens. Si nici nu ma prea ia cu ea la cumparaturi pentru ca stie ca nu pot sa citesc tinand de umerase. 🙂 Totusi nu cred ca marketing guys ar trebui sa acorde un interes sporit acestei idei, ci mai degraba femeile pentru o mai buna intelegere. Cat despre 2 tricouri albastre, stim bine ca nu orice tricou albastru merge cu orice pantalon/jacheta. Spor la research.

    • Interesantă opinie. E adevarat că femeile au o trăsătură mai accentuată pentru întreţinerea aspectului exterior şi da e o idee bună să ne implicăm. Uite, tu eşti cazul concret.

      • bine le mai zici….dar sa stii ca femeile (zic eu) merg cu barbatii lor (sau nu) la cumparaturi pentru diverse motive, unul l-ai subliniat tu (sa care plasele) altul: sa fie sigure ca-si cumpara ceea ce-i place si partenerului scapind astfel de sentimentul de vinovatie (uneori) ca au cheltuit prea mult..in fine sint multe de spus pe aceasta tema…dezbateri, dezbateri…oricum ele se simt bine cind au si aprobarea partenerului sa-si achizitioneze unele lucruri, nici nu stiu pentru cine o fac, pentru ele sau pentru ei????? oricum o parere in plus nu strica niciodata, si daca e a iubitului, cu atit mai bine….nu? poate e sincer interesat….:)!

Lasă un răspuns la Anonim Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.