Noi trenduri de marketing în 2022

Se anunță trenduri de marketing în 2022 axate pe digitalizare puternică și pe interacțiune online. Anul 2021 a fost un an plin de provocări pentru industriile de marketing. Un an în care am stat închiși în casă, apoi descătușați și iar închiși, a creat niște carențe în psihologia consumatorului de azi.

trenduri marketing 2022
Sursa: https://www.facebook.com/robertkataiblog/

 

Chiar dacă ne-am plâns că nu mai e viață socială în timpul pandemiei, în momentul în care teatrele, restaurantele sau sălile de evenimente sau redeschis, mulți consumatori nu s-au mai simțit confortabil să stea „la grămadă”.

Iar asta nu a făcut decât să modeleze industria de marketing și să o transforme într-un unicorn…digital. Adică poate face cam orice făcea înainte, dar totul mult mai techy.

 

 

Află noile trenduri de marketing în 2022

De exemplu, pentru 2022 se preconizează ca evenimentele vor fi hibride.

În contextul pandemic și cu reglementările de distanțare socială, a devenit deja un trend ca evenimentele să fie ținute online. Practic, bugetele pe care le alocai în organizarea unui eveniment fizic sunt re-orientate în promovarea online a evenimentului tău digital. Iar Realitatea Virtuală își va spune cuvântul, pentru ca totul să pară cât mai veridic din confortul de pe canapeaua ta de acasă.

Sursa: www.relevance.com

Sună pompos, dar este un trend oarecum firesc pentru creatorii de conținut. Pe românește, vizibilitatea brandului, credibilitatea și autoritatea trebuie suprapuse pentru te diferenția pe piață.

Practic, pentru a fi un brand dominant pe piață, trebuie să fii credibil. Adică să faci ceea ce spui că faci. Dacă îți curge nasul, folosești șervețelele Zewa.

Vizibilitatea brandului este efortul încununat al PR-ului digital. Asta înseamnă că brandul tău trebuie să „vorbească” cu oamenii pe rețelele sociale, să raspundă plângerilor și să ofere soluții. Vezi cazul Emag unde customer service-ul este destul de prompt pentru numeroasele solicitări cu care se confruntă, chiar dacă uneori o mai dau și ei în bară.

Autoritatea – este atunci când, spre exemplu, compania Tesla spune că următoarele mașini electrice vor câștiga teren. Iar brandurile autoritare influențează celelate branduri, și așa se nasc opțiunile în industria automotive. Pentru a deveni un brand autoritar trebuie să ai constanță și o comunicare unitară.

  • Acțiunile non-profit vor deveni o parte esențială în planificarea de marketing.

Tot mai multe companii vor căuta să se asocieze cu ONG-uri și va fi un win-win de ambele părți.

  • A.I (Artificial Intelligence) va deveni o componentă importantă în trendurile de marketing.

Era influencerilor deja ajunge undeva la final și va fi înlocuită de tool-ul „influencer identification” care urmărește milioane de video-uri și materiale de conținut ce au priză la public, și le afișează mai departe publicului relevant. Vezi modelul Tik Tok, în care daca ai urmărit un video de fashion, o sa îți apară ulterior altele asemănătoare fără să le cauți.

  • Marketerii vor găsi alternative la cookie-urile de la terți. 

Mai exact, nu mai merge cu accepatrea politicii de cookies by default. Decând cu scandalul Facebook referitor la viața privată, third parties cookies se vor duce pe copcă. Marketerii vor trebui să se focuseze pe alte metode ca să afle interesele utilizatorului. În 2021 cauți anvelope pe Google și ulterior îți vor apărea reclame cu anvelope peste tot. Asta se traduce într-o experiență neprietenoasă a utilizatorului în online și vor fi eliminate aceste cookie-uri care îți înregistrează amprenta de navigare pe site-uri.

Până atunci însă, dacă ești marketer sau ai un business propriu, poți experimenta cu noile trenduri și de ce nu, s-ar putea chiar să ai succes.

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.