Pentru că tocmai am citit un raport de 49 de pagini despre tendințele rețelelor sociale în marketing, voi face aici o sinteză în caz că vă nimeriți într-o discuție și vreți să impresionați oamenii cu care stați la masă. 🙂
Pinterest va deveni mai deștept în optimizarea și căutarea pe cuvinte cheie iar panourile vizuale vor fi mult mai relevante după termenul căutat în bara lor de search.
Youtube va câștiga teren pentru companiile care doresc să câștige imagine, având în vedere că pe Facebook costurile reclamelor au început să crească și impactul scade dacă nu pompezi bani încontinuu.
Dacă tot vorbim de reclame, LinkedIn plănuiește să îmbunătățească performanța utilizatorului prin integrarea reclamelor video la rezoluție foarte bună în cadrul paginilor de companie.
Facebook va intra pe piața televiziunii, compania plănuind să își deschidă o rețea de televiziune pe cablu. Ca să ne obișnuim cu ideea, au introdus de anul trecut platforma Facebook Watch (disponibil deocamdată doar în SUA), un canal personalizat cu emisiuni, seriale și video-uri. Practic, mută Youtube-ul pe Facebook și îl pune în News Feed. Oricum, ideea e că algoritmul Facebook-ului de a promova reclamele în news feed s-a schimbat drastic în ultimul an și a generat expunere mult mai mică la aproximativ 53% dintre marketeri, față de anii precedenți. Personal și eu am observat că e dubios, chiar și cu bani mai mulți, să nu ai măcar aceeași expunere ca anii precedenți la reclame cu același target și aceeași geolocare.
Tot ei s-au luat după Amazon când au văzut că recenziile consumatorilor pot contribui la vânzări. Așa că Facebook-ul se va transforma într-o mare țață bârfitoare și orice review, like sau postare fie pozitivă sau negativă pe o pagină de companie, precum și tag-uri, share-uri sau check-in-uri vor fi cuantificate ca reviewuri și vor avea impact major pentru consumator, ca orice chestie care se bazează pe ce spune „gura lumii”.
Printre altele, învățăm să facem marketing și pe Instagram pentru că prea multe poze cu mâncare STRICĂ.
Am sărit peste cele 20 de pagini în care se prezentau beneficiile rețelelor de socializare în marketing, și am ajuns direct la concluzii, unele dintre ele firești și intuitive, cum ar fi: Twitter e nașpa, lucru pe care îl știai și tu pentru că probabil nu ai cont de twitter, sau dacă ai îl folosești rar, Facebook s-a șmecherit și îți vrea banii, Instagram vine din urmă ca bunul samaritean și îți oferă orice numai să faci publicitate cu el. Youtube e cool, și știe asta, cu siguranță vei apela și la el.
Ca un top al rețelelor social media în care se vor pompa bani pentru publicitate în 2018 avem:
1. Facebook
2. Instagram
3. Youtube
4. Twitter (conform studiului din SUA, dar mi-e teama că la noi Twitterul coboară mai jos)
5. LinkedIn
6. Pinterest
7. Snapchat
Ca încheiere, vom lua câteva minute de ….publicitate!
P.S: Dacă raportul nu a relevat informații bombă, să știți că l-am primit moca, la cerere, de pe www.socialmediaexaminer.com.
Ca predicție bombă, s-ar putea ca Snapchat să fie preluat de un gigant ca Disney sau NBC Universal, având în vedere că ăștia doi se tot bat de ceva vreme ca să atragă atenția Generației Z și tinerilor Millenials.