Mobile Word Congress -ziua 3

Iata-ne ajunsi la penultima zi din cadrul Congresului Mobilitatii. Acum cand numai ce am inceput sa ne incalzim si sa ne obisnuim unii cu altii. Suntem mai obositi dar mai entuziasti pentru ce ne vor oferi in viitorul apropiat marile companii de tehnologie, pentru ca demo-urile nu au fost decat un duuuulce dulce teasing la ce va urma! Sa ne amintim de altfel si sloganul evenimentului „creating what’s next” si parca totul prinde contur.  S-a aratat a fi o zi deosebita si astazi prin prezenta notabila a unui speaker cheie foarte important pentru „civilizatie”,  Virginia Rometti, CEO la IBM de peste 2 ani si ceva. Discursul ei a fost structurat pe 3 teme importante ce au intrat sau ar face bine sa intre in atentia dezvoltatorilor de tehnologie: Cloud, Data si Engagement. 

Virginia

Cloud este un serviciu de gazduire „in nori” prin care fisierele tale personale sunt disponibile oriunde oricand, pe orice dispozitiv. Practic, toata informatia de care avem nevoie fie ca sunt poze personale, fisiere de la birou, sau  conturi sociale, se pot accesa separat sau simultan de pe orice dispozitiv. Daca pana acum documentele personale obisnuiam sa le salvam pe un memory stick ca mai apoi sa le putem accesa de oriunde, ei bine, totul se capteaza in cloud, astfel ca informatiile noastre devin mult mai sigure si nu depind de dispozitive de stocare care se pot pierde foarte usor. Ceea ce face IBM foarte bine este sa imbunatateasca si sa ofere aceste servicii cloud pentru companii foarte mari cu o baza de date consistenta. Desiguri, si celelalte companii de tehnologie ofera servicii cloud. Pot spune ca nu stiu sa fi vazut vreun stand in care sa nu se mentioneze de  cuvantul cloud.

Datele (informatii personale, informatii despre utilizatori, despre ceea ce cumparam de pe internet sau ce postam pe retele de socializare) devin ustensile valoroase pentru companii precum cele din domeniul financiar, bancar, magazine online, retele de socializare, agentii de publicitate, etc. Toate acestea se folosesc de date pentru a crea un profil al consumatorului la care sa se adreseze. Asa cum spunea si Virginia, companiile destepte nu se mai focuseaza pe vanzare in masa ci pe personalizarea individuala a vanzarii. Aplicatiile de mobil vor trece de la faza de creat-testat-demo- si urcate pentru vanzare la mai mult de atat. Apps vor fi Cogs, aplicatiile vor deveni cognitive pntru ca sunt un mod de viata. Nu mai e mult pana cand ma voi urca in masina si cu ajutorul aplicatiei instalate pe telefon, voi spune ca imi este foame, ca mai apoi sa mi se ofere pe ecranul telefonului restaurante din proximitatea mea. Si daca datele despre mine spun ca sunt vegetariana, nu ar trebui sa ma mire daca aplicatia imi arata doar restaurantele vegetariene. (eu personal am intalnit 3 astfel de aplicatii la Congres)  Datele sunt „resurse naturale” pentru pestii mari ce vor profita de asta.

Engagement este un trend firesc cu care lumea se confrunta. Asistam la o noua era de computerizare cognitiva, astfel ca prin internet/tehnologie/dispozitive smart populatia evolueaza, isi imbunatateste nivelul de cunostinte, educatia, cultura. Ne aliniem la acest curent oferind in schimb informatiile noastre de buna voie. Toate domeniile societatii incepand de la educatie, cultura, stiinta, medicina etc evolueaza prin tehnologie iar oamenii ofera engagement pentru ca este o relatie „om-masina” avantajoasa de ambele parti. Cel mai bun exemplu de engagement este dat tot de IBM care a oferit software gratuit la universitatile din Africa pentru a contribui la educatia  copiilor de acolo.

 Foto: www.gev.com



One Response

  • foarte frumos materialul, din toate punctele de vedere.
    felicitari pentru cum l-ai scris, dar lucrul cel mai important este ca ai fost acolo….norocoaso!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.