Above the Fold sau cum să „te vinzi” bine din prima (propoziție)

„Cercetătorii britanici” îi spun Above the Fold, eu îi spun prima propoziție de pe un site sau cum să te vinzi bine din prima. Legenda spune că dacă ai un business și nu ai un site nu exiști. Pentru că în lumea digitală, totul se întâmplă online.

Iar atunci când se mai naște un site (al tău), trebuie să te gândești că mai este cel puțin încă unul care promovează aceleași servicii ca și tine. Iar pentru că nimeni nu a inventat roata, nu trebuie să te panichezi că nu o să intre nimeni pe site-ul tău sau că concurența e mare.

Toată atenția asupra site-ului tău se orchestrează din primele 5 secunde, pentru că primul text citit, în partea de sus a unei pagini,  va face diferența dacă utilizatorul rămâne sau pleacă de pe site. Iar primul text citit după bara de meniu se numește Above the Fold.

Eu sunt de părere că e loc sub soare pentru toate site-urile, însă cele mai accesate sunt cele care au un copy (un text) foarte bine scris. Când spun „foarte bine scris” asta nu înseamnă că trebuie să fie fizică cuantică sau să folosești cuvinte pompoase, ci mai degrabă să fie cât mai simplu și cu cât mai puțini pași până la conversia pe site-ul tău.

Atunci când citim un ziar (când ai citit ultima dată un ziar pe hârtie?) întotdeauna cea mai importantă știre se pune pe prima pagină. The point is că exact așa se întâmplă și când vrei să îți faci un website prin care să îți promovezi produsul/business-ul, serviciul.

Prima pagină a ziarului sau coperta revistei este foarte importantă pentru că te face să cumperi ziarul/revista. Așa funcționează și în cazul website-urilor.

Spațiul de pe site-ul tău care va atrage atenția utilizatorului se numește Above the Fold, și este spațiul de sub meniul site-ului, care cu textul potrivit, îl va face pe utilizator să dea următorul click (poate chiar pe un buton care validează o vânzare).

Atunci când faci un text pentru site, trebuie să te gândești că principala resursă a clientului tău este timpul. Așa că nu vrei să piardă prea mult timp citind tot felul de bazaconii pe site-ul tău , ci scopul tău este să îl ajuți să economisească timp și să înțeleagă din prima ce vinzi sau să îi spui clar, când ajunge pe site-ul tău, ce anume faci.

Am făcut un mic research al site-urilor care au un Above the Fold foarte bun și puternic, cu titlu, subtitlu și call to Action,  simplu și ușor de înțeles de toată lumea.

www.wineryzone.com

Site-ul wineryzone.com  spune în Above the Fold despre ce e vorba încă din prima propoziție. Practic e simplu, pentru că după meniu, ai textul „Find your winery, winewholesaler or wine retailer”, deci dacă ești în căutarea unor crame, sau distribuitori de vinuri, conform unor indcații geografice, poți să cauți crama ta din USA, Canada, sau UK. Mai mult decât atât, adresarea este directă și se comunică și beneficiul „Get listed and expand your visibility”.

Următorul Above de Fold luat spre analiză este cel pe truehr.ro

www.truehr.ro

în care dacă ai ajuns „din greșeală” pe site, băieții te pun pe direcția clară – Soluții software de HR și Salarizare. Adică ești bine dacă erai în căutare de soluții software HR și salarizare, și nu ești bine dacă voiai să cauți pensiune cu piscină din..Poiana Brașov :))) Și pe lângă asta ai și butoanele de Call to Action la botul calului.

Despre site-ul următor, că deja ai prins ideea, numai de bine!

Avem un Above the Fold limpede ca lacrima. Oamenii vând căști, custom-fit, avem și brandul în stânga jos și o poză draguță pe fundal cu ele. Touché!

 

Micro-copywriting – Lucurile mărunte vor fi într-o zi lucruri mari

Lăsând la final cireașa de pe tort, nu pot să nu menționez de conceptul de micro-copywriting.  Pentru că lucrurile mărunte vor fi într-o zi lucruri mari, detaliile care fac diferența când vine vorba de navigarea pe un site sunt exact acele texte simpatice care apar când te aștepți mai puțin.

Iar un copy writer bun pune întotdeauna experiența utilizatorului pe primul loc, așa că dacă ai o pagină care poate genera clasica eroare 404, macar pune un text amuzant să facă momentul mai draguț.

 

 

Sau clasicele notificări referitoare la cookie-uri pot fi prilej de umor pentru utilizatorii tăi.

 

Tu ce exemple de micro-copywriting reușit ai întâlnit pe site-uri?

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.