Super Bowl- ce a fost şi ce urmează – partea a 2-a

I admit, I don’t care about Super Bowl. Cum nici unui român nu îi pasă defapt. Ce mă interesează sunt doar reclamele de pe parcursul meciului, explozia banilor aruncaţi pentru difuzarea lor, şi mai ales mesajele care sunt universale şi înţelese cam de orice popor.

Îmi amintesc cu nostalgie reclama pentru Super Bowl de anul trecut cu acel  Labradoodle Puppy adorabil ce leagă o prietenie cu un cal. Conceptul e produs de Budweiser, sub marca #bestbuds şi parcă e inspirat de filmul Marley la care plâng de fiecare dată când îl revăd 🙂

 

Având mare succes, anul acesta Budweiser continuă povestea cu acelaşi căţeluş awwwdorabil care intră în belea dar vin prietenii lui mai mari în ajutor pentru că toţi ne doream, când eram mici, să avem prieteni mai mari care să ne asigure spatele!

Ca să nu dăm în diabet de la atâta dulce, brandul GoDaddy se enervează puţin şi vine cu un visual în care tot un astfel de căţeluş este protagonistul; Doar că de data asta povestea lui nu este una siropoasă ci mai degrabă comică la nivel de umor negru, umor pe care cei de la protecţia animalelor nu îl au de i-au sărit în cap producătorului.  Toată târâşenia a dus la scoaterea spotului din SuperBowl dar cei de la GoDaddy promit că revin cu un back-up plan.  Spotul asta e ca un punch in the face, un spoof la căţelul Budweiser cu multe similarităţi. Ştiu că şi tu vei râde puţin. Press play! 🙂

Şi totuşi, ce este atât de super la SuperBowl?

– Popularitatea meciului: aproximativ 100 de milioane de oameni urmăresc difuzarea meciului, devenind cel mai vizionat program din istorie, şi 50% dintre ei deschid TV-ul doar pentru a urmări reclamele.

Şi daca tot este cel mai vizionat program din istorie, de ce să nu profite agenţiile de publicitate din asta? Dacă în 1967 costul unui spot de 30 de secunde era de $37.000, anul acesta reclama ajunge la $4 milioane. Superbowl este un concept extravagant de diseminare a mesajului publicitar, unii susţinând că nu merită să dai atât cash.

Am făcut această introducere ca să înţelegeţi mai bine reclama de mai jos. Este foarte funny şi vine cu o soluţie deşteaptă pentru a difuza cât mai multe brand-uri în 30 de secunde. Scoate în evidenţă hilarul situaţiei dusă la extrem în promovarea produsului tău când ştii că o secundă de celebritate te costă $ 66.k. Unele branduri care apar în spot sunt puternice, nu cred că a fost vorba de bani, ci de susţinerea brandurilor mai mici şi de ce nu, pentru a crea un precedent la SuperBowl.  Sunt convinsă că pentru spotul ăsta, brandurile au făcut chetă, ca în studenţie. :)) Vei vedea 37 de brand-uri din lume  + o clinică stomatologică, totul în 30 de secunde. :))

Lumea e plină de premii, cupe, medalii, Festivaluri. Şi atunci de ce nu s-ar crea un Festival şi pentru publicitatea din timpul SuperBowl? Not another Award….but a Clio Award. Sub numele lui de scenă, Super Clio va fi jurizat de cele mai tari agenţii creative cum ar fi: McCann Worldgroup, Leo Burnett USA, BBDO North America, Adweek, Ogilvy, bfg9000 etc. Aşadar, reclamele nu vor fi jurizate de vreun tip cu o telecomandă în mână, ca în print-ul de mai jos.

clio

Or fi agenţii mari, dar au şi ei nişte frustrări….tot legate de SuperBowl. Dă un click mai jos…

 

1 comments On Super Bowl- ce a fost şi ce urmează – partea a 2-a

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.