Ce poate fi mai relevant pentru societatea capitalistă americană decât ce se întâmplă pe parcursul meciului de fotbal american Super Bowl. Super Bowl este campionatul anual al Ligii Naţionale de Fotbal din SUA. Şi de ce spuneam că e relevant? Pentru că dacă mai aveaţi vreo îndoială că americanii sunt nişte cheltuitori exageraţi, ei bine, apogeul se numeşte Super Bowl. Este considerată un fel de a doua zi naţională şi ca s-o zic pe şleau este ziua în care americanii mănâncă şi beau ca sparţii, aproape ca în Ziua Recunoştinţei.
Pentru advertiseri este cel mai mişto câmp de joacă. Acel moment când, dacă brandul tău a stat în umbră un an de zile, aruncă-l 30 de secunde în calupul publicitar din transmisiunea Super Bowl şi te-ai scos. Aruncă-l şi 60 de secunde dacă te ţin buzunarele dar aşteaptă-te ca agenţia aia să bubuie zeci de milioane de dolari pt a apărea acolo.
Hilar şi în acelaşi timp ca un fel de lege a selecţiei naturale are loc şi la Super Bowl, numai că eu aş numi-o selecţia bugetului. Iar de data asta nu se merge pe principiul: reclama bună face toţi banii ci mai degrabă reclama face toţi banii, fie ea rea sau bună. Nu contează că de exemplu Skittles a fost mai puţin inspirat anul ăsta, contează că reclama lui apare acolo şi asta o face grozavă. Iar ca să apari acolo trebuie să ai ceva conturi grozave în bănci…
Unii fac tot posibilul să apară în calupul publicitar, alţii să nu apară pe ecrane dar să fie prezenţi acolo, şi câţiva care au lansat teasere de promovare ce vor rula până în momentul transmisiunii live. Şi mai sunt câţiva misterioşi care preferă să lanseze spotul pentru prima dată exact atunci, nici o zi sau vreun minut mai devreme. T-Mobile şi Kim Kardashian ! ?
Că tot vorbeam de teasere, iată unul care mă intrigă dar mă şi dezgustă deopotrivă. Abia aştept Super Bowl să aflu care e treaba cu această insipidă Mindy şi activităţile ei care nu au aplicabilitate în viaţa reală. Acum pe bune, cine s-ar băga între periile de spălat maşina şi i s-ar părea amuzant?
Vin cu restul reclamelor mâine! Pentru că TEASER, şi pentru că lene să mai scriu astăzi. Iar pentru SEO mai zic doar atât: Super Bowl- ce a fost şi ce urmează- part II pe mâine cu Bud Light, BMW, Coca Cola, Doritos, Dove Men, Go Daddz, Kia, Lexus, MacDonalds şi multe alte branduri remarcabile.
Foto:adweek.com