SEO sau vânzătorul de cuvinte (2)

Auzi că dacă vrei să atragi atenţia cititorului tău,trebuie  începi naraţiunea cu o întrebare. Hai să încerc şi eu: CE ESTE SEO?

V-am câştigat sau aţi şters-o de pe blogul ăsta? 🙂

SEO (Search Engine Optimization)  mai nou denumită SEM (Search Engine Marketing) este arta de a-ţi poziţiona site-ul/blogul  în topul listelor de pe motoarele de căutare.  Adică optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, ca ele să îl placă pe site-ul tău, şi să îl pună în topul căutărilor.

De exemplu dacă ai un site despre literatură greacă şi vrei ca site-ul tău să fie primul în lista căutărilor pe google pe cuvintele literatură greacă, atunci vei folosi SEO pentru a obţine lucrul ăsta.

SEO este foarte tare, pentru că pe Google au loc extrem de multe căutări pe diverse cuvinte cheie, şi dacă tu reuşeşti pe anumite cuvinte să urci în topul listei Google vei avea mulţi vizitatori pe website. Într-un cuvânt, Google te respectă dacă eşti atent la conţinutul de pe site-ul tău.

seo-sem

Pentru a înţelege ce conţinut trebuie să oferi, trebuie să îţi înţelegi publicul. Şi publicul tău este oricine care caută ceva pe Google. (iau exemplu Google pentru că este cel mai puternic motor de căutare. La fel de bine poate fi si Bing, Yahoo etc).

Există mai multe tipuri de oameni care caută ceva pe Google, folosind anumite cuvinte cheie. Aceste cuvinte cheie te vor ajuta sa creşti în rang cu site-ul tău. Ca să creşti, trebuie ca aceste cuvinte cheie să le integrezi atât în titlul articolelor, cât şi în conţinut. Deşi pare evident, pentru unii nu este. Asigură-te că există acele cuvinte cheie şi în conţinut, pentru că Google să îşi dea seama de tipul site-ului tău. El scanează cuvinte, şi dacă site-ul tău conţine cuvintele literatură greacă în repetate rânduri, atunci Google va şti că este un site cu un topic de literatură greacă.

1. Publicul comercial

Este cel care caută pe Google pe cuvinte cheie strict comerciale: de exemplu—-> pantofi stilleto

Dacă produsul tău se adresează unui public comercial, fă-ţi o listă de potenţiale căutări pe Google, pe care tu le-ai tasta dacă ai fi consumatorul:

—>pantofi stilleto —–>pantofi cu toc cui ——>pantofi sexi inalti —–> pantofi eleganţi de club (etc)

2. Publicul care caută informaţie

Este publicul care caută o informaţie pe Google ——-> asortare pantofi stilleto

Aici este important să important să creezi conţinut excelent în jurul informaţiei pe care publicul tău o caută. Aşa că dacă ai un site care vinde pantofi, fă şi un topic cu sfaturi de purtare pantofi, şi ai să reuşeti să atragi şi femeile care caută informaţii, nu doar cele care vor să cumpere.

3. Povestitorii

Sunt cei care scriu în motorul de căutare fraze foarte lungi (de la 3 cuvinte în sus)——>Ce să folosesc dacă mă dor tălpile de la pantofi? ——–>cum se merge pe tocuri —–>pro şi contra pantofi stilleto

70% din căutări provin de la „povestitori”. Google se adaptează acesor căutări pentru că oamenii devin tot mai sofisticaţi în interogările de căutare.

4. Competitorii cuvintelor de căutare

Cuvintele:—–> Pantofi Stilleto sunt dominate de principalii retaileri de încălţăminte: kalapod.ro, oteros.ro. Aşa că trebuie să ştii cu cine te pui dacă ai un site-blog despre/cu pantofi stilleto.

  • Ca să ajungi la publicul tău trebuie să îţi defineşti foarte bine nişa. Lasă-i pe kalapod.ro să fie primii pe cuvintele cheie—-> pantofi stilleto, şi tu concentrează-te pe comportamentul nişei tale.

Femeile care tastează pantofi stilleto pe Google sunt interesate şi de 1. tendinţe în modă, 2. Trucuri de frumuseţe şi menţinere.

Aşa că tot ceea ce trebuie să faci este să vii cu informaţie despre:

– Ce încălţăminte se poartă vara asta

– Cum să eviţi băşicile când porţi pantofi Stilleto (etc)

şi dacă articolele tale sunt scrise bine, sunt originale şi folositoare, atunci site-ul tău va fi urcat pe listele de căutare Google pe cuvinte cheie corelate cu modă, frumuseţe, tendinţe.

Este o adevărată filozofie să descoperi CE caută femeile pe google când vine vorba de pantofi Stilleto, de exemplu, sau ce caută bărbaţii pe Google când vine vorba de maşini. Încearcă Quora pentru a descoperi limbajul specific pe care publicul îl are când vine vorba de produsul tău, şi vei afla ce l-au întrebat pe Google despre produsul tău. Asta te va ajuta să te pliezi  pe limbajul publicului tău şi să faci conţinut pe nevoile şi întrebările lor. Nu degeaba cele mai citite şi bine afişate articole pe Google sunt cele cu titlul : Ce-şi doresc femeile?

  • Uite-te la blogurile competitoare şi la alte site-uri de succes din industria ta şi caută subiectele care au cel mai mare angajament social, trafic etc. Găseşte subiectele care sunt pe val şi scrie despre ele şi pe site-ul tău. (fară copy/paste) 🙂

 

Foto: semrush.com



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.