Publicitatea adevărată spune o poveste

10170750_1497548303801924_2671052952719029697_n

În ultimii ani, publicitatea a început să atingă noi abordări, mai aproape de sufletul consumatorului. Iată că şi eu m-am găsit în postura de a nu a mai schimba canalul atunci când se anunţă publicitate. Desigur, nu toate produsele de pe planeta asta sunt potrivite unei astfel de abordări, astfel că e bine să nu se exagereze şi reclamele la detergenţi, de exemplu,  să rămână în registrul actual. Întrebarea esenţială este ce produse merg a fi promovate cu mesaj emoţional şi până unde ne putem ”întinde”.

Cine s-ar fi gândit că o băutură de culoare neagră o să ajungă cea mai consumată băutură carbogazoasă din istorie? Nu este o întâmplare, ci o muncă de echipă în căutarea insight-ului potrivit  urmată de metode foarte eficente de transmitere a acestui mesaj.  Insight’urile sunt de mai multe feluri şi se definesc prin indicii pe care le primeşti din exteriul unui mediu cu scopul de a comunica pe aceeaşi limbă cu consumatorul .

Hai să luăm  cazul Coca Cola, unde insight-ul descoperit de agenţiile de publicitate cu care lucrează este cultul reuniunii familiei în jurul mesei. Este un insight cultural, abordat din anii 30’40 de Coca Cola care sugerează că familiile fericite iau masa acasă, împreună.  Aşa cum salcâmul din curtea casei îl reprezintă pe Moromete şi autoritatea sa în familie, aşa şi cina luată acasă este simbolul familiei perfecte.Apartenenţa culturală latină a poporului nostru a răspuns bine la acest insight mai ales de Sărbători unde o Coca Cola va exista  tot timpul pe masă….Sărbătorile vin…sărbătorile vin..:]

Un alt tip de insight este des abordat pe piaţa din Thailanda: fiind o ţară relativ săracă, unde locul de muncă nu este stabil,  femeile nu sunt dispuse să cumpere produse la gramaje mari. Lucrul acesta a ajutat ca Tide să se remarce pe piaţa thailandeză numai în cutii de maxim 250 grm dând clasă altor produse din branşă care au eşuat în vânzări. În România merg foarte bine şi cele de 5 kg, dovadă a unei echipe de marketing specializată pe căutarea insight-urilor. Insight-urile corect şi bine abordate îţi pot salva produsul de la moarte. Got the picture?

Purcedem mai departe de la identitatea de brand şi felul cum acesta lucrează pe anumite insight-uri la publicitatea românească cu substrat emoţional. Ferice de noi că mai avem parte şi de reclame care stârnesc emoţii prin poveşti ce le trăim în fiecare zi doar că nu s-au relatat până acum. Sunt reclame care vorbesc  de o scară de valori, de importanţa oamenilor în viaţa noastră şi dragostea părintească care e necondiţionată. Sunt teme care, aparent, nu ar avea ce să caute într-o industrie consumeristă, dar exact astea sunt cele care au adus o rată de vânzări mare a produselor sau serviciilor promovate. De ce? Pentru că vorbim de o valoare adăugată de ataşament care se obţine atunci când îţi place o reclamă şi îţi rămîne în minte pentru că ţi-a stârnit o emoţie.

Suntem pe drumul cel bun, mai jos dovada unei incursiuni emoţionante în advertising’ul românesc pe care un străin nu ar înţelege-o.

Papaya Advertising. Rebranding CEC – Endorser- Constantin Brancuşi , insight Lucrurile bune din ţara asta vor dăinui indiferent de vremurile care trec peste ele

Cosmote: Endorser- Radu Beligan

Cosmote: Veteranul

Cosmote: Fluturele (variantă preluată)

Cosmote: Spiriduşul

Voi ce spoturi cu mesaj ştiţi ?

 

Photo>Banksy Unofficial



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.